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miércoles, 1 de enero de 2014

Rembrandt: Biography


Born in Leiden in 1606, Rembrandt was to become the most important artist of the Dutch Golden Age and, as summed up by Gombrich in The Story of Art, ‘one of the greatest painters who ever lived’. But it is also Rembrandt’s unparalleled skills and achievements as an etcher that has made him a continuous source of inspiration to scholars and collectors alike, as well as a profound influence on many later artists, including Francisco de Goya, James McNeill Whistler and Pablo Picasso.

 The technical mastery and inventiveness with which Rembrandt made his 300 or so etchings was already recognised in his lifetime and his prints were widely sought after. The very fact that his graphic work could be reproduced meant that it was his etchings, rather than his drawings or paintings, which led to his international reputation at the time. Baldinucci, the famous Florentine biographer, praised Rembrandt’s ‘highly bizarre technique, which he invented for etching and which was his alone, being neither used by others or seen elsewhere’ (1686). In spite of his artistic success, Rembrandt was forced to declare bankruptcy in 1656 and his house and possessions were put under auction. Fortunately, Rembrandt’s copper etching plates were not amongst the items sold, and for a while their whereabouts were unknown. After Rembrandt’s death in 1669, the first record of the plates appeared in an inventory of his estate created by his friend, the print dealer Clement de Jonghe. The plates then passed through several hands but it wasn’t until the latter half of the 18th century that the first significant posthumous impressions of the existing copperplates were made. This was under the ownership of Parisian dealer Claude Henri Watelet, who was a very skilled etcher himself and was apparently the first to rework some of the plates. It was in 1786 that the Parisian printer and publisher Pierre-Francois Basan acquired around 80 etching plates by Rembrandt from the estate Watelet. The so-called Basan Receuil was first published in 1789 and constituted a landmark not only in the history of Rembrandt scholarship, but also in the development of the academic study of art. For the first time a volume containing an overview of Rembrandt’s work printed from his own plates was available to the collecting public. It was, in many respects, the first illustrated catalogue of an artist’s work. After Basan died in 1797, his son, Henri Louis Basan, inherited the plates and published further collections of Rembrandt etchings in 1807/8. The H.L. Basan edition seldom appears for sale and we are truly delighted to have acquired this collection of 78 etchings. Rembrandt’s etching ‘The Descent from the Cross’ Rembrandt by Nicholas Usherwood Art historian, Nicholas Usherwood, talks about Rembrandt’s etchings



Nacido en Leiden en 1606, Rembrandt se convirtió en el artista más importante de la Edad de Oro holandesa y, resumido por Gombrich en Historia del Arte ', uno de los más grandes pintores de todos los tiempos'. Pero es también habilidades de Rembrandt sin precedentes y logros como un grabador que le hizo una continua fuente de inspiración ha hecho a los estudiosos y coleccionistas, así como una profunda influencia en muchos artistas posteriores, entre ellos Francisco de Goya, James McNeill Whistler y Pablo Picasso. El dominio de la técnica y la inventiva con que Rembrandt hizo sus aproximadamente 300 aguafuertes ya fue reconocido en vida y sus grabados fueron muy codiciadas.


 El mismo hecho de que su obra gráfica se podría reproducir significaba que era sus grabados, en lugar de sus dibujos o pinturas, lo que llevó a su reputación internacional en el momento. Baldinucci, el famoso biógrafo florentino, alabó «técnica muy extraño, que él inventó para el grabado y que era sólo suya, ni siendo utilizado por otros o visto en otros lugares 'de Rembrandt (1686). A pesar de su éxito artístico, Rembrandt se vio obligada a declararse en quiebra en 1656 y su casa y sus pertenencias fueron sometidos a subasta. Afortunadamente, las placas de grabado de cobre de Rembrandt no estaban entre los artículos vendidos, y por un momento se desconocía su paradero.



Tras la muerte de Rembrandt en 1669, el primer registro de las placas apareció en un inventario de su patrimonio creado por su amigo, el distribuidor de impresión Clement de Jonghe. Las placas pasan luego a través de varias manos, pero no fue hasta la segunda mitad del siglo 18 que se hicieron las primeras impresiones póstumos significativos de las planchas de cobre existentes. Esto fue bajo la propiedad de distribuidor parisino Claude Henri Watelet, que era un grabador muy hábil a sí mismo y fue aparentemente el primero en reelaborar algunas de las placas. Fue en 1786 que la impresora y el editor parisino Pierre-Francois Basan adquirieron alrededor de 80 placas de grabado de Rembrandt de la finca Watelet. El llamado Basan Receuil fue publicado por primera vez en 1789 y constituyó un hito no sólo en la historia de la erudición Rembrandt, sino también en el desarrollo del estudio académico de la materia. Por primera vez un volumen que contiene una visión general de la obra de Rembrandt impreso desde sus propios platos estaba a disposición del público de recogida. Fue, en muchos aspectos, el primer catálogo ilustrado de la obra de un artista. Después Basan murió en 1797, su hijo, Henri Louis Basan, heredó las placas y publicó más colecciones de grabados de Rembrandt en 1807/8. La edición HL Basan rara vez aparece en venta y estamos realmente encantados de haber adquirido esta colección de 78 grabados.



Rembrandt’s etching ‘Faust’ Art historian, Nicholas Usherwood, talks about Rembrandt’s etching ‘Faust’ Rembrandt’s etching ‘Landscape with a Cow…’ Art historian, Nicholas Usherwood, talks about Rembrandt’s etching ‘Landscape with a Cow Drinking’


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